Thursday, December 13, 2012

MAMA

Assalamualaikum...
Fuh! berabuk gler blog aku adalah dalam 3,4 inci habuknya...
Lame gler menyepi tapi tibe-tibe hari ini aku kembali.... (terasa nk sgt berblog)

huhu..ade cite pns ke??? huhu..
Actually, aku terpanggil hari ini disebabkan ada satu peristiwa yang berlaku hari ini...
Nak tahu??

13 Dis 2012 - Bilik Kuliah

Lect : Assalamualikum dan salam sejahtera semua

Stnd : (Jawab salam) Wa'alaikumsalam (muka bler2 lagi boring pun ada kot)

Lect : Hari ini kita sambung kuliah kita (selepas 2week xder class) tapi sebelum tu saya nak tnya mcm mana
          dengan extra class kita time stdy week on 24 & 25 Dis?

Stnd :  hmmmmmmm...... (semua diam) - (buat muka bengang)

Lect : Kalau awak x ganti awk x abis belajar tau! da la ari selasa (public holiday-sultan selangor) awak da
         skip class.. Awk bnyk "HUTANG" dgn saya tau.

Stnd : ?????????????????? public holiday pun nk pertikaikan ke? nk gnti kelas yang cuti PUBLIC
          HOLIDAY?????????????

Tibe-tibe penghulu class angkat tgn dan bertnya...

Pnghulu :  Dr!  25hb tu Krismas. ada classmate kami 2 orang sambut Krismis. Mcm mn?

Lect :  (Tersenyum dlu) Xpela, sambut jela Krismis kat sini.. Saya peduli ape??? Saya sebagai lect xkan nk amik tahu setiap masalah peribadi kamu...

Stnd :  HAH!???????? (tercengang)

Lect :  Kalau setipa orang saya nk dengar ape masalahnye yang ni ada nk balik kampg, yang ni ada family gathering, yang ni bla bla bla bla...... Sampai bile pun x abis belajar......bla bla bla.....

Akhirnya.... sume terdiam
Kelas diteruskan dengan hati yang bengkek...

Bagi padangan kami, seorang lect.perlu mempunyai sedikit keperihatinan kepada hal2 pelajar-pelajarnya. Bayangkan jika hal yang sama berlaku kepada diri sendiri... Kecian kepada kwn2 ku yang sambut krismas tu.. xdapt berhari raya bersama keluarga...

salam...
daa~